Od poloviny dubna jezdí pražská retrolinka 23 ulicí Hládkov. Zdejší trať je jednokolejná a byla dlouhodobě bez provozu pravidelné linky. Šotouši se radují, ale ve výsledku to lince 23 uškodilo.
Proč? Linka 23 kvůli odklonu trasy přes ulici Hládkov se vyhýbá jedné z nejdůležitějších zastávek s turistickým potenciálem na trase v směru z Břevnova a Pražského hradu do centra. Až do změny trasy jezdila z Královky přes Malovanku do zastávky Pohořelec. To je zastávka nacházející se v turisticky významném místě. Začíná a končí tady pěší trasa na Pražský hrad a Hradčanské náměstí. Nachází se v blízkosti Klášter premonstrátů na Strahově, Kostel sv. Rocha, Památník národního písemnictví, Bazilika Nanebevzetí Panny Marie, Loretánské náměstí, Strahovská knihovna a turisté a návštěvníci Prahy sem přichází z Petřína a přilehlých zahrad.
Turisté z této oblasti tvořili zásadní obsazenost tramvaje s číslem 23, která posilovala linku 22 v nejzatíženějším turistickém úseku. Nově linka 23 jezdí přes zastávku Myslbekova, kde nikdo tramvaj nepotřebuje, protože pro pár místních obyvatel je za rohem zastávka Pohořelec.
Linka 23 proto jezdí téměř prázdná z Královky až na Malostranskou. Nemá totiž kde nabrat turisty, jelikož se jim vyhýbá. Místo toho se musí turisté z Pohořelce tlačit do linky 22.
Ano, někdo si splnil šotoušský sen, aby linka jezdila hezkou jednokolejnou tratí v ulici Hládkov, ale je to na škodu účel retrolinky. Tramvaje mají v prvé řadě vozit cestující a až v druhé řadě mohou být cílem objektivů šotoušů. Pro pár fotek v ulici Hládkov by stačilo tudy vést zvláštní linku např. při zahajování sezóny Muzea MHD, ale nikoliv celoroční provoz.