Půlka tramvaje K2 pro retrolinku 23 už dostala lak

Dopravní podnik města Brna zdárně pokračuje v opravách pražské tramvaje K2, ev. č. 8133. První článek už má zrekonstruovanou a nalakovanou karoserii. Ke konci roku se vůz vydá na cestu do Prahy.

Vybarvená do původní červenokrémové, tak aktuálně vypadá tramvaj K2. Lépe řečeno její přední článek, který vyjel z lakovny v Medlánkách. Teď začnou pracovníci Ústředních dílen Dopravního podniku města Brna pracovat na interiéru vozu. „Nejnáročnější práce máme za sebou. Poté, co jsme odstrojili celý vůz, narazili jsme na značně zdeformovanou karoserii, kterou bylo nutné z velké části opravit, vyměnit jsme museli většinu nosných prvků,“ popsal průběh dosavadních prací generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Tramvaj byla vyrobena v roce 1977 a stav odpovídá jejímu stáří. Doposud na ní neproběhla žádná větší rekonstrukce nebo oprava. „Rám vozidla, karoserie včetně střechy i vnitřní vybavení byly značně zkorodované. Na druhou stranu vůz nikdy nevozil cestující, protože sloužil výhradně jako výcviková tramvaj pro řidiče, a tak byl z tohoto pohledu v poměrně dobrém stavu,“ vysvětlil technicko-provozní ředitel DPMB Vítězslav Žůrek.

Do vozu se teď bude montovat elektroinstalace, vnitřní vybavení jako jsou například sedadla a kabina řidiče. Ta bude funkčně i vizuálně odpovídat původnímu provedení, šoféři zde však najdou i moderní prvky, které budou citlivě skryty, aby nenarušovaly původní vzhled vozu. „Po dokončení oba články spojíme a poté vozidlo přesuneme na zkušebnu, kde se budou testovat elektrické funkce tramvaje,“ dodal Havránek.

Tím práce zaměstnanců DPMB na opravě pražského vozu nekončí. Následovat bude převoz do Prahy, kde tramvaj absolvuje zkušební jízdy a technickobezpečnostní zkoušku. Poté dojde k předání. Opravu tramvaje K2, ev. č. 8133 vyhrál DPMB ve veřejné soutěži. Už v roce 2016 totiž pracovníci v ústředních dílnách rekonstruovali stejný typ tramvaje pro brněnskou sbírku retro vozů.

TZ DPMB