16. května vyjela v Praze po dvouleté pauze oblíbená tramvajová retrolinka 23. Poprvé na linku vyjely i zrekonstruované vozy T2. Pražané a turisté mají možnost linku 23 využít pro propojení Vinohrad, centra, Pražského hradu a Pohořelce.
🗨️ Zahájeno. @retrolinka23 po dvou letech opět v provozu. Premiérové nasazení retrovozů T2 si nenechal ujít Honza Kříž (6004), či technický ředitel @DPPOficialni Jan Šurovsky (6003).
🇨🇿 Praha
📆 16. 5. 2022
📸 Ondřej Matěj Hrubeš | https://t.co/x7x69TCx3j pic.twitter.com/UKDoFok2U3— Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86cz) May 16, 2022
V pondělí 16. května byly na linku 23 vypraveny vozy T2 (ev. č. 6003 a 6004), T3M (8085) a T3SU (7001). Za tramvajový panel v první den provozu zasedli nejen řidiči střešovické vozovny, ale čas na řízení tramvaje si našel i technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský. Zájem mezi řidiči je o linku 23 velký. Řada z nich se na směnu těší a na internetu sděluje, jaký den se na linku 23 probojovali.
Obnovenou linku 23 uvítali obyvatelé Zvonařky. Do oblasti, kde žijí starší spoluobčané totiž vedení Prahy zrušilo na dva roky provoz MHD. Senioři ze Zvonařky v pondělí děkovali řidičů, že opět s tramvajemi na Zvonařku jezdí.
Turisté byli v centru města překvapeni, když jim přijela retro tramvaj v tarifu PID, která je odvezla k hradu. Radost měli šotouši všech generací. Zkrátka linka 23 přináší všem dobrou náladu a úsměv z cestování.
Doufejme, že teď už se nenajde žádný trouba, který by retrolinku 23 opět zrušil. A také doufejme, že někteří pracovníci dopravního podniku nezničí koncept linky 23 a neudělají si z ní šotocirkus.