Všímavější už zaregistrovali, že se v Praze připravuje muzejní souprava tramvají T6A5. K muzejnímu vozu ev. č. 8702 plánuje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) „zachránit“ ještě vozy ev. č. 8601 a 8750, čímž se povede uchovat vozy T6A5 ze všech tří dodaných sérií.
„Vůz 8601 je první tramvají T6A5 dodanou DPP, proto si ji ponecháme, neplánujeme ji prodávat. V těchto dnech na ní ve vozovně Žižkov realizujeme předepsanou tzv. periodickou údržbu po najetí 166 tisíc kilometrů. Pravidelná periodická údržba na podvozcích vozu proběhla předtím, v první polovině května v Opravnách tramvají v Hostivaři,“ říká pro dopravní magazín MHD86.cz Daniel Šabík, vedoucí odboru Komunikace DPP. Dalším vozem, který si plánuje dopravní podnik ponechat je vůz s ev. č. 8750. Tento vůz je naopak poslední ze sto padesáti kusové série pro Prahu. Vozy T6A5 byly do Prahy dodávány v letech 1995 až 1997.
„Z obou vozů se stane dvojice, jejíž domovskou vozovnou bude Žižkov. Chtěli bychom tuto dvojici příležitostně nasazovat do provozu, třeba o víkendech, nicméně konkrétní scénáře či konkrétní linky ještě interně diskutujeme a o žádném zatím nebylo definitivně rozhodnuto,“ dodává Šabík. Předpokládá se, že by dvojice poprvé vyjela do provoz nejdříve letos na podzim. Neoficiálně zaznívá, že by souprava mohla být v budoucnu vypravována na retrolinku 23 v rámci např. tématických víkendů. Těch by se teoreticky mohla účastnit i muzejní tramvaj KT8D5.
Tramvaje T6A5 jsou v posledních měsících velmi sledované mezi dopravními nadšenci. Často je fotí než skončí jejich provoz. To by mělo nastat podle dopravního podniku v průběhu června 2021. „Jako poslední by měl dojet vůz 8637“, sdělil webu MHD86.cz Daniel Šabík.
V současnosti provozuje podnik 11 vozů T6A5 a dalších 59 je odstaveno po dojetí limitu nájezdu kilometrů. Tyto vozy se snaží dopravní podnik prodat. „V dubnu 2020 jsme nabízeli k prodeji 40 vozů, z toho je již 38 zasmluvněno, v této chvíli finalizujeme detaily kontraktů a předání tramvají kupujícím,“ uzavírá Daniel Šabík.