Práce na vozech T2 pro retrolinku 23 finišují

Foto: DPP

Zaměstnanci pražského dopravního podniku provádějí dokončovací práce na „nových“ tramvajích T2, které budou nasazovány na speciální retrolinku 23 jezdící z Břevnova na Vinohrady. Jaká je historie vozů? Kdy poprvé vyjdou s cestujícími?

Jedná se o dvojici skříní výrobních čísel 149450 a 152290. První byla vyrobena v roce 1958 a druhá v roce 1962.

Po svém vyrobení v pražské ČKD sloužily obě tramvaje ostravskému DP s ev.č. 613 a 694. Vozy prošly během svého působení v Ostravě řadou úprav. Jednou z nich byla i velká generální oprava v roce 1985 v rámci, které došlo k maximální unifikaci s vozy T3 ( výzbroj, ovládací prvky, sedadla pro cestující, instalace dvojice čelních reflektorů apod.).

O vozech T2 si povídáme i v 46. Dopravním podcastu

 

V roce 1996 byly oba vozy odkoupeny libereckým DP, kde obdržely ev. č. 26 a 27 a do provozu byly zařazeny s minimálními úpravami.

V letech 2001 – 2006 prošly obě tramvaje velkou prohlídkou v rámci které obdržely nový zeleno-bílý nátěr, Buse panely, řídící pult z vozu T3 atd. V této podobě vydržely v provozu až do října roku 2018, kdy došlo k jejich vyřazení.

V průběhu roku 2018 došlo k jednání a končenému podepsání smlouvy na odkup dvou skříní T2 pražským DP. Obě byly dne 9.2.2019 odvezeny po železnici do Ostravy, kde si pražský DP objednal jejich opravu.

Po dokončení náročné opravy obdrží vozy ev. č. 6003 a 6004. Zatímco vůz 6003 bude uveden do podoby reprezentující stav vozů T2 v 60. letech, vůz ev. č. 6004 bude reprezentovat stav vozů T2R po provedení GO v 80. letech.

K pravidelnému nasazení vozů na retrolinku 23 by mělo dojít koncem března v rámci zahájení 4. provozní sezóny této speciální linky. Zároveň někteří koketují s myšlenkou vypravit vozy první březnový víkend na běžnou tramvajovou linku číslo 2. Podobně dopravní podnik postupoval i v loňském roce, kdy dokončil opravu vozu T3SU ev. č. 7001 do retro podoby.

Text: Ondřej Matěj Hrubeš a Tramvaje v České republice

Foto: DPP