Komentář pro Dopraváček: O retrolinku 23 musíme pečovat

Nostalgická tramvajová linka číslo 23, která je obsluhována legendárními historickými vozy T3, slaví v pondělí 25. března 2019 dva roky svého provozu. Slavnostní zahájení provozu proběhlo tehdy za velké přítomnosti návštěvníků a tramvajových fanoušků v prostorách tramvajového obratiště Královka a bylo zakončeno průvodem tramvají. Během dvou let provozu si nostalgická linka číslo 23 získala oblibu nejen u návštěvníků metropole, ale i samotných Pražanů.

Trasa je vedena historickým centrem města a navazuje na původní vedení linky číslo 23. Dá se říci, že je částečně posilou pro linku číslo 22 v historické části města. Retrolinka je v bezvýlukovém stavu vedena v trase: Královka – Malovanka – Pražský hrad – Královský letohrádek – Malostranská – Malostranské náměstí – Újezd – Národní divadlo – Národní třída – Karlovo náměstí – I. P. Pavlova – Vinohrady – Zvonařka.

Jak lze ohodnotit druhý rok provozu linky, co se za další rok provozování změnilo a naopak co by se mohlo změnit jsme se znovu po roce zeptali dopravního experta a šéfredaktora webu MHD86.cz Ondřeje Matěje Hrubeše: „Tramvaje na retrolince 23 jezdí úspěšně už dva roky a popravdě, mám z toho velkou radost. Při loňském výročí provozu byla v člověku lehká nejistota, aby retrolinka přežila.  Ale v druhém provozním roce se stalo několik věcí, které život linky posilují. Asi nejvýznamnější v posledních měsících je oprava ex libereckých tramvají T2R pro retrolinku 23. To už se nejedná jen o nějaké dosluhující vozy T3SUCS, jak tomu bylo v začátcích linky. Výrazným přírůstkem je také vůz 7001, či opravy prováděné na dvojici vozů T3.“

„Svěží vánek nejen v Muzeum MHD, ale i na retrolinku 23 přivál Jan Šurovský. Vozový park je čím dál pestřejší a linka začala být vypravována i ze střešovické vozovny. Za významné kroky považuji i posilování významu linky 23 v období výluk. Ať už nyní při výluce na Vinohradech, či podzimní výluka, která dostala retrolinku až do Kobylis. Zároveň byla linka 23 zapojena při dopravních akcí typu Den otevřených dveří, což bylo velmi správné. A tak letos mohu říct, že o retrolinku 23 nemám strach. Dopravní podnik i Ropid o ní pečují. Velké poděkování si proto zaslouží všichni zaměstnanci obou společností, kteří se snaží v pracovním i volném čase vymýšlet další možnosti pro využití retrolinky a zároveň „vymazlují“ její vozový park,“ říká šéfredaktor webu MHD86.cz Ondřej Matěj Hrubeš.

K založení specializovaných webových stránek k této nostalgické lince Ondřej Matěj Hrubeš dodává: „I já jsem si říkal, že bych rád něco pro „naší“ retrolinku 23 udělal. K jejím dvouletým narozeninám jsem proto založil specializované webové stránky www.retrolinka23.cz, které se věnují jen a jen třiadvacítce. Potřebná je totiž i prezentace a rozšiřování povědomí o této lince. Na webu www.retrolinka23.cz najdou tramvajoví fanoušci fotografie, informace o trase, vozech a také aktuální jízdní řády jednotlivých pořadí. Stručné informace jsou pro turisty také v německém, ruském a anglickém jazyce. Ke stránce náleží také účty na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram. Zvláště poslední jmenovaný se těší velké oblibě. Velmi mě těší, jaký zájem vyvolávají u veřejnosti tramvaje T3 a jim patřící retrolinka 23.“

Vyšlo 20. 3. 2019 na dopravním webu dopravacek.eu


V souvislostech:

• Retrolinka 23 má vlastní web k dvouletým narozeninám