Představenstvo Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) schválilo na svém pondělním (5.11.2018) jednání záměr pořídit dosluhující liberecké tramvaje T2R. Informaci sdělila dopravnímu magazínu MHD86.cz tisková mluvčí DPP Aneta Řehková a dodává: “Konkrétně by se mělo jednat o nákup dvou vozových skříní T2 z Liberce, pro zajištění atraktivního vozového parku a vůbec udržitelnosti provozu nostalgické linky č. 23.”
Dvojici tramvají T2R čeká ukončení provozu mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou v sobotu 17. 11. 2018. Tím, že pražský dopravní podnik projevil zájem zachránit soupravu “té dvojek”, která jako poslední na světě zajišťuje pravidelný provoz s cestujícími, nemusí tyto šedesátileté vozy skončit ve šrotu. Doufejme proto, že jednání mezi pražským a libereckým dopravní podnikem proběhne úspěšně.
V Praze, v ideálním případě odprodeje, nahradí “té dvojky” dvě tramvaje T3SUCS s nejhorší skříní. Po opravě by své uplatnění našly tramvaje T2R na retrolince 23, která v Praze jezdí od roku 2017 a jsou na ní nasazovány výhradně “retrovozy” z dílny ČKD Tatra (T3, T3M a T3SUCS), které na jiných linkách v Praze nenajdeme.
Retrolinka 23 nabírá na stále větší popularitě, jelikož tramvaje Tatra patří neodmyslitelně k hlavnímu městu podobně, jako dvoupatrové autobusy k Londýnu. Mnozí už delší dobu sní ještě o dalším typu tramvaje na retrolinku 23. Zamýšlená je kloubová tramvaj Tatra K2, které jezdí např. v Brně, či Bratislavě a před pár dny dojezdil tento typ tramvají v Ostravě.
Bylo by krásné, kdyby retrolinka 23 se stala zároveň hrdou linkou reprezentující historii podniku ČKD Tatra, který vyrobil téměř 24 tisíc tramvají do celého světa.